Sunday 4 December 2011

next to you!


assalamualaikum and hello readers!lama dah tak update blog kan.kira-kira 3-5 hari kan.is it?biaralah.meh sini aku nak celoteh sekarang ni.jumaat beberapa hari lepas, aku pergi mengikuti kursus kefahaman islam di masjid di uitm ni.wajib bagi semua student muslim.kalau sem ni tak ikut, mesti ikut the next sem.yang penting wajib la tu.pad petang jumaat tu, aku and yang lain-lain perlu mendaftar diri dalam kumpulan masing-masing.it should be 15 person each group but only 9 peoples in my group that join follow the kursus.first, kitorang ada ice breaking.lepas kenal-kenal tu, study la pasal agama and berbincang dalam kumpulan.then petang tu pula budak diploma akaun ada perjumpaan dgn penasihat akademik.lepas asar terus pergi dewan jubli dengan pakaian baju melayu tu.lepas perjumpaan terus pergi makan sebab lapar and pergi masjid terus sebab dah maghrib.if balik hostel takut tak sempat.malam tu, dengar kuliah maghrib and latihan dalam kumpulan semua tu.semasa dalam latihan dalam kumpulan, faci kumpulan kami bercerita tentang kisah nabi-nabi.best gak la faci tu sebab cool and sporting.alhamdulillah kami ahabis awal malam tu.capek banget sih!sam;pai hostel terus pergi tido.memang seharian aku tak mandi tapi tetap wangi okay!pagi tu pula, kami perlu pergi masjid utk menunaikan solat subuh and mendengar kuliah subuh.pukul 8.15 pagi pada hari sabtu tu pulak kami perlu berkumpul balik kat masjid tu.aktiviti macam biasa la.malas nak cerita panjang-panjang la.petang tu pula, kami ada aktiviti riadah.memang best giler!a lot of fun and happening la.ada yang dlm satu kumpulan ku mesti dalam satu petak sahaja.bayangkan kalau ahli kumpulan tu berbelas orang mmg buat tugu negara.memang lucu la, siap berpeluk-peluk.and malam tu aktiviti nya berulang seperti biasa, just yang lain nya kami balik lebih awal dari malam sebelum nya.and cerita yang sterusnya biarlah aku, hazmi and zoule yang tahu.tadi, family kawan aku datang sebab nak tgk bilik kami.bila aku tengok family dia datang, aku terus teringat dengan family aku and rindu nak balik.tapi tak lama lagi nak cuti sem kan.sekarang ni kan dah bulan december.tak sabar nak tunggu nak balik rumah sendiri.and one more.if we like someone kan, mesti kita akan suka and sering dengar lagu favourite orang yang kita suka tu kan.just want to share something what i feel now.hihi.baiklah, sampai di sini sahaja aku nak merepek and tak tahu nak cakap apa lagi.kepala dah blank habis sebab kepala selalu kena hujan.ada kaitan ka?just ignore me.bye!

"pecah kaca pecah simen, habis baca like dan komen"

No comments:

Post a Comment