Saturday 26 November 2011

pau cendawan.


assalamualaikum and hello readers!hari ini merupakan hari sabtu yang bertarikh 26 november 2011.petang tadi aku telah berjalan-jalan ke desa ilmu bersama syue and seorg kwan nya yang aku tidak mengenali sangat.si syue ni tadi ajak aku temankan mereka untuk membeli barang termasuklah ber-shopping baju tido and brg makan.setelah kami bertiga membuat banci semua kedai yang ada di situ, dlm erti kata lain menziarah kedai-kedai, perut kami pula sedang berkoir tanda nya lapar.we taking our lunch at my chicken restaurant.that was my first time at that restaurant, but not a real restaurant.sama level mcm kfc mcm itu ba.dia ada rate utk student gak spt hotel punya rate.best kan?agak murah la juga dari kfc and mengenyangkan perut.kami pula terserempak pula dengan desmond bersama kwn-kwn nya sedang membaham ayam.setelah berut kami penuh, kami pergi meneruskan pengembaraan kami ke kedai stationary sbb syue dan kwn nya ingin menge-print mereka punya course.then, kami pulai ke kandang kami kerana capek membuat senaman kaki tadi.aku skip crita ckit la.aku duduk di taman di depan hostel tu dgn membawa sebuah buku contengan dan pensel utk melakar seni aku yang buruk itu.sambil mengeluarkan imaginasi di kepala aku ini, aku ternampak segolongan lelaki ini sedang memusingkan sebatang kayu spt leader of brass band tu.aku agak tertarik cara mereka bermain and ada nafsu ingin mencuba bermain bnda tu tp aku agak shy sedikit utk meminta ajar dari mereka.so, aku memerhati cara mereka bermain dan first aku try pada pensel tp tak menjadi sbb terlalu pendek.so aku mencuba pada ranting yang ada depan tempat aku duduk tadi.agak menjadi sedikit and tidak smpurna.jam pula menunjukkan pukul 6.30pm, aku balik ke bilik utk menutup tingkap and jendela sbb dh maghrib.hati aku rasa tidak puas hati dgn permainan tadi aku try pakai pula dengan payung.aduh!berantakan jadi nya.last aku putus asa juga and hentikan permainan itu.aku terus pergi mandi kerana kebusukan diri sudah melanda.stelah menyegarkan diri aku turun ke dewan makan seri mulu dgn niat utk meng-update blog aku smbil berlatih utk menaip dgn lebih lancar.ada tak gmbar pau kat atas tu?aku hanya ditemani dgn pau cendawan dan air sirap sarsi.amat menyedihkan ketika aku flashback semasa aku makan sama-sama dgn family aku.sekarang ni kota samarahan dilanda hujan yang agak lebat la juga.so, pakaian yang aku cuci pagi tadi still basah and terpaksa aku jemur kat dalam bilik aku.sepatutnya aku update bnda ni malam tadi tp dh tergendala.still stgh dari ini yang aku sempat taip sbb line suddenly lost.baiklah setakat ini sahaja celoteh aku pada kali ini.bye!

"pecah kaca pecah simen, habis baca like dan komen"

No comments:

Post a Comment